-->

Senin, 04 Januari 2016

4 tabiat buruk yang membuat anda kelihatan berumur

Pertama, kolej, anda boleh pergi sekitar kehidupan. Makan dan minum apa yang anda mahu, berbual dengan rakan dan tinggal sehingga larut malam. Bahkan sampai pagi. Walaupun hidup "cuai" itu badan kekal cergas.

Apabila penuaan anda badan ketahanan, kira perubahan. Mungkin anda sudah bosan apabila anda tidak dapat tidur berpesta. Anda juga perlu mengawal pengambilan makanan dan melaksanakan gaya hidup yang sihat untuk terus sihat.

Masalahnya ialah anda mungkin terlupa ada satu tabiat buruk yang boleh membuat ia kelihatan lebih tua. Berikut adalah empat tabiat itu, sebagaimana yang dilaporkan oleh elit seharian.

Kekurangan tidur


Secawan kopi pada waktu pagi tidak dapat mengantikan waktu tidur anda. Apatah lagi menjejaskan penampilan. Marsupial di mata, muka Haggard. Walaupun terdapat kekurangan tidur, Lingkaran hitam sering dalam mata, kulit juga kedutan.

Bagaimana? Apabila anda sudah dinafikan tidur, badan pengeluaran kortisol, hormon yang dikaitkan dengan tekanan. Apabila sistem badan anda mempunyai banyak kortisol kemudian menjejaskan kelancaran dan suppleness kulit.

Nah, apabila anda tidur dengan cukup. Keluaran badan hormon yang boleh membuat kulit yang tebal dan menguatkan tulang. Tanpa tidur yang cukup, kulit, mata dan muka anda akan kelihatan lebih tua daripada umur anda.

Menurut satu rencana di WebMD, kekurangan tidur juga boleh menyebabkan berat badan keuntungan, menjadikan ia mudah untuk lupa darah dan menyebabkan tinggi.

Makanan yang tidak sihat


Gula dan garam yang termasuk makanan yang tidak sihat apabila dimakan berlebihan. Tidak hairanlah yang mengurangkan Mayo diet terdapat penggunaan garam dan gula.

Femina memberi amaran kepada anda, gula merupakan bahan yang boleh menyebabkan badan menghasilkan insulin hormon. Badan menghasilkan insulin supaya gula untuk memasuki sel-sel badan. Seperti kunci dan kunci, insulin adalah kunci yang membuka kunci supaya gula boleh masukkan.

Apabila badan terpaksa sentiasa menerima gula, maka fungsi insulin akan dikurangkan. Hasilnya, kita boleh menjadi berlebihan berat badan, mengalami kencing manis, hipertensi, penyakit jantung koronari dan strok.

Alkohol


Alkohol membuatkan anda kelihatan lebih tua. Kerana banyak memakan alkohol akan merosakkan hati, apabila hati anda rosak maka toksin akan tumbuh di dalam hati dan menyebabkan masalah kesihatan, seperti kedutan pada kulit dan jerawat.

Selain merosakkan hati, alkohol juga boleh mempengaruhi air dalam badan. Akibat insiden mata poket seperti kurang tidur. Terlalu banyak alkohol juga boleh mencipta sakit kepala, loya, lesu dan kelesuan.

Rokok


Kebanyakan orang tahu Merokok boleh menyebabkan kanser, tetapi tidak menyedari kesan ia dibuat kulit. Rokok boleh membuat penuaan kulit yang lebih cepat.

Rokok dan tembakau membuatkan kedutan sekitar leher dan mulut. Rokok mengurangkan oksigen yang diperbuat daripada kulit dan menghalang peredaran darah.

Apabila anda mempunyai satu tabiat buruk ini masa yang cuba untuk berhenti. Anda boleh mulakan gaya hidup sihat dengan makan makanan sihat, tidur yang cukup dan minum banyak air

Next
This is the current newest page
Previous
Next Post »

Posting Komentar