-->

Kamis, 17 Desember 2015

Tips Tarik Minat Selera Makan Anak Sukacita

Meningkatkan Selera Makan Anak Dengan Meal shakes Ibu mana tak susah hati bila anak tak mau makan. Sebagai ibu, kita mesti cemburu melihat anak-anak orang lain sihat membesar dengan sempurna.Mungkin sekarang anak anda bermasalah dan sangat cerewet dalam memilih makanan. Saya mempunyai pengalaman mengenai seorang kawan baik saya yang pernah berkongsi masalah tentang beliau membesarkan anak sulungnya. Kisahnya, anaknya yang mula terganggu dan kurang selera makan, risau dengan keadaan begitu, beliau bersendirian mencari tips dan juga merujuk kepada doktor yang pakar.

Dalam keadaan kepayahan itu, beliau terpaksa berulang alik ke klinik untuk memastikan tumbesaran anaknya tidak terganggu.Tambahnya lagi, lama beliau mencari tips yang berkesan untuk diamalkan. Setelah menemui tips tersebut, dan digunakan ternyata ia sangat berkesan. Ingin saya kongsikan disini bagaimana beliau dapat menghadapi, menyelesaikan dan berjaya meningkatkan selera makan anak dengan baik .Tips Tarik Minat Selera Makan AnakSukacita saya dapat berkongsi cara beliau meningkatkan selera makan anak adalah seperti berikut

1. Rajinkan diri menyediakan  makanan seperti nasi atau bubur yang ditambah dengan ayam ataupun daging. Tidak lupa sunnah berselawat ke atas Nabi Muhammad S.A.W supaya nasi atau bubur yang di makan membuatkan anaknya bertambah selera.

2. Sesibuk mana pun beliau, tradisi makan bersama jemaah bersama seisi keluarga setiap kali tiba waktu makan. Agar anaknya lebih berselera dan merasakan dirinya semakin diberi perhatian.

3. Jika anak enggan makan, tidak sesekali beliau memarahi ataupun melenting malah dia akan memujuk secara tenang dan bukan marahkan anak setiap kali dia enggan makan.Anak enggan makan

4. Walaupun beliau seorang yang bekerjaya, jarang sekali anaknya dididik untuk membeli makanan segera atau di restoran makanan segera atau di gerai-gerai yang belum tentu berkhasiat untuk anaknya.Dilarang Makan Ok!

5. Jika anaknya didapati hilang berat badan, beliau sering memasak telur rebus dihidangkan bersama mayones, keju dan mentega supaya anaknya semakin bertenaga.Nak anak gemuk !!!

Pengambilan Meal Shake Shaklee Untuk Meningkatkan Selera Makan Anak Memang tidak dapat dinafikan bahawa proses pemberian makanan kepada anak-anak berusia antara satu hingga enam tahun sangat mencabar. Kini beliau tidak lagi rungsing dan resah hati jika anaknya kurang selera makan kerana meal shakes Shaklee ini adalah produk semulajadi dan mempunyai kajian farmaseutikal yang terbukti berkesan untuk anaknya.

Previous
Next Post »

Posting Komentar